kaupallisuusanalyysi
- From: "Heikki Kovalainen" <hkovalai@xxxxxxxxxxxx
- Date: Wed, 16 Jun 1999 20:13:31 +0300
Ville Paukkonen, University of Oxford:
> Ja eiko vanhemmilla Abso-levyilla muka ole stemmoja? Ei sen vahempaa kuin
> Amppelillakaan.
on stemmoja kyllä, tiedän. aikaisemmat stemmat eivät kuitenkaan
olleet niin kertosäemaisia, eivät niin selviä ja huomattavia kuin
nykyään (esim. silti, ajoratamaalaus, eläimen varmuus, täällä on
joku). varsinkin Täällä on jokun kertosäkeeseen lähtö (ja itse
kertosäekin) ovat sellaista katurekka-meininkiä, ettei
ruikku-nollapiste olisi niitä aikaisemmin saanut edes tuotettua
soundillisesti.
> Ja miten voi Teemua syyttaa siita, millaisia biiseja Tommi tekee?
minusta kertosäkeestä ei tee KERTOSÄETTÄ (lue: "kertosäettä joka tuo
lisää rahaa" ja on väkinäinen) se että sitä kerrataan, vaan
pikemminkin se soundi jolla se toteutetaan ja se ero, joka miksataan
(tai sovittamalla luodaan) kertosäesoundin ja säkeistösoundin
välille. eli jos Tommi tekee kappaleen jossa on kertosäe,
kertosäkeestä tulee KERTOSÄE vasta jos bändin muissa
jäsenissä jylläävät taikavoimat (tai Teemun stemma) niin vaativat.
nimenomaan tällä alalla absoluutt. nollapist. (virallisesti
lyhennettynä) on matkustanut mielestäni kaupallisempaan ja
KERTOSÄKEITÄ suosivampaan suuntaan.
> Siita olen kylla minakin katkera, etta Teemu ehdotti Ajoratamaalausta Abson
> ohjelmistoon ja nykyaan mokoma renkutus kuullaan joka keikalla.
juuri niin!
ja eikun hei!
Heikki C4