Neulainen Jerkunen
Otteita levyarvosteluista v. 1994
"Käsillä on ensimmäinen yhtye (jos hieman punkahtavampaa Y.U.P:ta ei
lasketa), joka moniin vuosiin kaivaa kaapista sinne 70-luvun lopulla
unohtuneen progressiivisen Suomi-rockin luurangon." (Iltalehti 19.11.1994)
"Taustoihin on haettu vaihtelua lähinnä rytmiikan muutoksilla. Laulu on
vahvasti esillä ja valitettavasti se heikentää kokonaisuutta. Tommi
Lääkkölän ääni on samanlainen kuin kenellä tahansa juuri äänenmurroksesta
selvinneellä pojalla." (Salon Seudun Sanomat 21.10.1994)
"...75-prosenttisesti älykköorkesteri: kolmella bändin neljästä jäsenestä
on silmälasit...ryhmä pakenee omiin sfääreihinsä joissa törmäilee niin
rockiin, jazziin kuin lastenlaulujen naivismeihin ja idiotismeihinkin."
(Ilkka 16.10.1994)
"Perkeleellisen lahjakkaan ja tyylitajuisen kitaristi Ari Lääkkölän
pääasiallinen laji on rautalankamaisen kevyt rytmipop, mutta hän ei jämähdä
vaan kiskoo esiin hendrixmäisiä raakuuksia, aggressiivisia grungeriffejä –
mitä vain tarvitaankin rikkomaan kappaleen yksiselitteinen luokitus... Tommi
Liimatta rytmittää soinnukkaat sanansa ehkä taidokkaammin kuin kukaan muu
Suomessa." (Rumba 20/1994)
"Levy on melkoisen kunnianhimoinen teos. Sävellykset ovat melodisia, usein
hieman mollivoittoisiakin balladeja." (Riihimäen Sanomat 16.10.1994)
"...ovat kaikki vuosikertaa 1976. Etenkin siltä pohjalta Neulainen Jerkunen
on hämmästyttävän varhaiskypsä teos. Vain paikoitellen tekstit kuulostavat
naiveilta ja musiikki lapselliselta." (Keski-Uusimaa, lokakuu 1994)
"...vaikuttavan lavea musiikillinen aarreaitta, levyn biisit eivät ole
yhdestä puusta veistettyjä ja koko bändin yhdessä tekemät sovitukset ovat
kekseliäisyydessään huippuluokkaa." (Soundi 11/1994)
"Näinköhän meillä on Absoluuttisen Nollapisteen Neulaisessa Jerkusessa
vuoden kotimainen rocklevy?" (Savon Sanomat 4.11.1994)